dimecres, 8 de juny del 2016

TROBADA DELS ALUMNES GRANS DE LA LLAR AMB ELS ALUMNES DEL PARVULARI DEL CEIP ROSSEND MONTANÉ.

A primera hora del matí, els infants de la llar que el curs que ve farem P3, vam anar un estona a l’aula de P3. Els alumnes de P3 ens van explicar el que més els agrada de P3 i ens van cantar dues cançons i després nosaltres també els en vam cantar un parell.


Tot seguit vam anar a esmorzar al pati amb tots els alumnes del parvulari.


                                       
Un cop vam acabar d’esmorzar vam anar jugat al pati (amb la cabana de canya, les caixes de fusta, la cuineta, el sorral amb galledes i pales, el gronxador...). Vam compartir el nostre joc amb  ells i vam passar una bona estona gaudint del seu pati i de les propostes que hi tenen.







Per acabar el matí vam anar als espais que tenen organitzat les mestres de parvulari. Tenen 4 espais variats i molt diferents adaptats a les necessitats i interessos dels infants, els espais són els següents:
·        L’espai de joc simbòlic on hi han diferents racons: el racó de la cuineta, el racó del metge, el racó de la botiga, el racó de la saleta d’estar ...
·        L’espai d’experimentació on tenen caixes transparents amb diferents materials. Tenen quatre  caixes: la caixa del cafè amb embuts i coladors; la caixa amb sorra de platja, animals de la platja, petxines, pales, galledes i rasclets; la caixa de la primavera amb flors, bosses, pedretes, espuma, gots de iogurt.
·     L’espai d’art amb propostes de materials diferents i tècniques atractives per tal de desenvolupar la creativitat de l'infant a través de la plàstica.
·         L’espai de construccions on hi ha a l’abast dels infants una infinitat de material inespecífic i natural. Aquest espai es ric en: troncs, pinyes, petxines, retalls de roba, botons, capses de les llums, diferents mostraris de terres de parquet, pedres de diferents mides i colors..... En aquest espai també tenen un racó de llum amb diferent material opac i transparent.

Aquests espais són rics en propostes i estan creats per potenciar, desenvolupar, enriquir el joc i les relacions entre els infants.
També, són espais on els infants es mouen lliurement pel diferents espais, aprenen a escollir el seu joc, a respectar i fer complir les normes i a potenciar la creativitat.

Seguint la metodologia d’aquests espais vam deixar que els nostres infants poguessin  triar l’espai que més els hi agradava o que més els hi cridava l’atenció.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada