A primera hora del matí, els
infants de la llar que el curs que ve farem P3, vam anar un estona a l’aula de
P3. Els alumnes de P3 ens van explicar el que més els agrada de P3 i ens van
cantar dues cançons i després nosaltres també els en vam cantar un parell.
Tot seguit vam anar a esmorzar al
pati amb tots els alumnes del parvulari.
Un cop vam acabar d’esmorzar vam anar jugat al pati (amb la cabana de canya, les
caixes de fusta, la cuineta, el sorral amb galledes i pales, el gronxador...). Vam compartir el nostre joc amb ells i vam passar una bona estona gaudint
del seu pati i de les propostes que hi tenen.
Per acabar el matí vam anar als espais que
tenen organitzat les mestres de parvulari. Tenen 4 espais variats i molt
diferents adaptats a les necessitats i interessos dels infants, els espais són
els següents:
· L’espai
de joc simbòlic on hi han diferents racons: el racó de la cuineta, el racó
del metge, el racó de la botiga, el racó de la saleta d’estar ...
· L’espai
d’experimentació on tenen caixes transparents amb diferents materials.
Tenen quatre caixes: la caixa del cafè
amb embuts i coladors; la caixa amb sorra de platja, animals de la platja,
petxines, pales, galledes i rasclets; la caixa de la primavera amb flors,
bosses, pedretes, espuma, gots de iogurt.
· L’espai
d’art amb propostes de materials diferents i tècniques atractives per tal
de desenvolupar la creativitat de l'infant a través de la plàstica.
·
L’espai de
construccions on hi ha a l’abast dels infants una infinitat de material
inespecífic i natural. Aquest espai es ric en: troncs, pinyes, petxines,
retalls de roba, botons, capses de les llums, diferents mostraris de terres de
parquet, pedres de diferents mides i colors..... En aquest espai també tenen un
racó de llum amb diferent material opac i transparent.
Aquests espais
són rics en propostes i estan creats per potenciar, desenvolupar, enriquir el
joc i les relacions entre els infants.
També, són
espais on els infants es mouen lliurement pel diferents espais, aprenen a
escollir el seu joc, a respectar i fer complir les normes i a potenciar la
creativitat.
Seguint la
metodologia d’aquests espais vam deixar que els nostres infants poguessin triar l’espai que més els hi agradava o que
més els hi cridava l’atenció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada